sobota, 2 stycznia 2016

słodka babeczka bez cukru z kremem -„kandydatka na Miss Babeczki 2015”


W ostatniej chwili przypomniałam sobie o konkursie, w którym chciałam bardzo wziąć udział. Wytyczne bardzo mi się spodobały i chciałam się z nimi zmierzyć, sprawdzić się, czy podołam zrobić coś smacznego oraz całkowicie bezcukrowego. Zwłaszcza teraz, gdy sama troszkę przykręciłam kaloryczny kurek, przepis jest jak znalazł.

Aby dostać śmietanę od mojego eko- rolnika musiałam się sporo nagimnastykować, najlepszy miód z ekologicznej pasieki Teścia i orzechy laskowe od sąsiadki, owoce pozbieraliśmy gdy jeszcze ciepłe promienie słońca grzały plecki a jajka od pobliskich niosek karmiących się tylko tym co w pełni naturalne, wszystkie składniki w zupełności „eko”, to dosłowna kompilacja mojego 2015 roku.

Efekt zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, nawet jeśli moja babeczka nie zostanie uznana przez jury za najpiękniejszą, to jestem zadowolona z efektu smakowego jaki udało mi się osiągnąć :). Uważam, że podołałam zadaniu, nawet jeśli zdjęcie nie jest najpiękniejsze ;).
Skuście się choćby na samą babeczkę, bioderka wybaczą...samo zdrowie :).


moja kandydatka na MISS babeczek 2015






składniki na 6 dużych babeczek:
  • 2 dojrzałe średnie banany,
  • 0,5 szklanki mielonych migdałów,
  • 0,5 szklanki orzechów laskowych mielonych,
  • garść orzechów laskowych,
  • 1 Łyżka oleju migdałowego,
  • 1 duża Łyżka miodu,
  • 3 BIO jaja,
  • szczypta soli himalajskiej,
  • 0,5 łyżeczki cynamonu,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia bez fosforanów „bio”/ kamień winny,

do nadzienia babeczek:
  • 6 łyżeczek domowego dżemu z owoców jagodowych,

składniki na krem:
  • 200 ml mleka,
  • 15 g agar agar,
  • ziarenka z 0,5 laski wanilii,
  • 300 ml śmietany kremówki mocno schłodzonej,
  • 3 Łyżki wody,
  • 3 Łyżki stewii,

do ozdoby:
  • owoce (użyłam mrożonych)+ listek mięty, którego zapomniałam dodać
e



sposób przygotowania babeczek:


Nagrzać piekarnik do 160°C.

Przygotować 6 dużych papilotek wkładając je do formy.

Umieścić w malakserze banany, jaja, sól, cynamon, oraz olej i wszystko razem dokładnie zmiksować na gładką gęstą pianę.

Orzechy laskowe podprażyć na suchej patelni i odłożyć do całkowitego ostudzenia.

W dużej misce wymieszać mielone orzechy z proszkiem do pieczenia, odstawić.

Posiekać grupo ostudzone orzechy laskowe i wymieszać z mielonymi.

Do mieszanki orzechów przełożyć w 2 turach mix z malaksera i delikatnie wszystko razem połączyć.

Przełożyć ciasto do papilotek za pomocą Łyżki.

Wstawić blaszkę z babeczkami do nagrzanego piekarnika i piec około 20 minut, do lekkiego zbrązowienia, po tym czasie zrobić test patyczkiem.

Jeśli babeczki dalej są wilgotne należy je jeszcze potrzymać w piekarniku około 7 minut.

Upieczone babeczki wyjąć z piekarnika i odstawić do całkowitego ostudzenia.

Centrum każdej babeczki wydrążyć do połowy za pomocą takiego specjalnego do tego celu przeznaczonego narzędzia lub 2 łyżeczek.

Do każdego dołka włożyć po łyżeczce domowego dżemu.

Zakryć wydrążoną częścią i lekko ponownie docisnąć.



przygotowanie kremu:


Agar- agar przełożyć do malutkiej miseczki i zalać 3 Łyżkami wody, odstawić na 5 minut.

Umieścić w rondelku mleko oraz ziarenka z laski wanilii jak i zawartość miseczki, wszystko razem dobrze wymieszać trzepaczką.

Doprowadzić do wrzenia i tak utrzymać cały czas mieszając około 3 minut, temperatura nie może być jednak za wysoka, gdyż mleko może wykipieć.

Przecedzić mieszaninę przez drobne sitko i odstawić do przestudzenia mieszając od czasu do czasu aby nie stężało.

Gdy mieszanina mleczno- agarowa osiągnie temperaturę pokojową, jednak pozostanie jeszcze dość płynna, należy zacząć ubijać kremówkę.

Gdy śmietana zacznie być ubita należy dodać stewię oraz mieszaninę z agarem cały czas ubijając, ale już tylko chwilkę, gdyż śmietana może się szybko zważyć (już prawie przeoczyłam ten moment).

Krem przełożyć do rękawa cukierniczego i na każdej babeczce zrobić czapę.

Ozdobić według uznania owocami i listkami mięty.

Podawać niezwłocznie.

e



Miss babeczek 2015
e




Miss Babeczki 2015

1 komentarz:

Podziel się swoim pomysłem :)

DRUKUJ PRZEPIS