środa, 18 listopada 2015

jabłecznik marcepanowy / Z jabłkami

Wstrętne choróbsko dalej się mnie trzyma, jeszcze nigdy powracanie do zdrowia nie zajęło mi aż TYLE czasu, ale zapragnęłam zjeść coś pysznego z marcepanem. Jabłek w skrzynce jeszcze trochę zostało, więc sięgnęłam po przepis*, który już od jakiegoś czasu czekał na przetestowanie.

Jabłecznik z marcepanem jeszcze nie raz zagości w mojej kuchni, jest wyśmienity, marcepan sprawia, że ciasto staje się wyjątkowe, jest wyraźnie wyczuwalny, druga nuta należy do karmelizowanych jabłek pieczonych z cynamonem....iście jesienny przebój!

Ciasto jest proste w wykonaniu, brzegi nieco się rumienią, ale smak pozostaje nieziemski.
Przepis bierze udział w walce o książkę, może Wy również ją chcecie zdobyć....? :)


jabłecznik z marcepanem
jabłecznik marcepanowy



składniki na formę o średnicy 23 cm:

  • 500g jabłek,
  • sok z cytryny,
  • 150g masła w temperaturze pokojowej,
  • 100g drobnego cukru do wypieków,
  • 3 jaja,
  • 100g surowej masy marcepanowej,
  • szczypta soli,
  • 150g mąki pszennej tortowej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szczypta cynamonu,
  • 2 Łyżki brązowego cukru,
  • cukier puder do oprószenia,
  • masło do formy,



sposób przygotowania:



Nagrzać piekarnik do 170°C.

Formę (może być jak u mnie do tarty) wysmarować dokładnie masłem.

Jabłka umyć, osuszyć, obrać, wyciąć gniazda nasienne i obtoczyć w soku z cytryny, zapobiegnie to brązowieniu jabłek.

Masło utrzeć na puszysto z 100g cukru, dodać sól oraz pokruszony marcepan.
Utrzeć wszystkie składniki razem.

Dodawać po jednym jajku, cały czas ucierając.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia.
Wmieszać mąkę do utartej masy.

Gotowe ciasto przełożyć do formy i wyrównać.

Poukładać na cieście jabłka pokrojone w plasterki zaczynając od zewnątrz, dachówkowato.

Wymieszać brązowy cukier z cynamonem i oprószyć jabłka.

Wstawić do piekarnika.

Piec 30- 35 minut.

Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i oprószyć cukrem pudrem.

Gotowe!





*inspiracja przepisu znaleziona TUTAJ


jabłecznik z marcepanem
jabłecznik marcepanowy


jabłecznik z marcepanem
jabłecznik marcepanowy


Moje wypieki. Wielki powrót



1 komentarz:

  1. Właśnie znów je robiłam, jeśli interesuje kogoś czas wykonania, to podaję: 30 min. przyrządzanie bez uprzedniego przygotowania komponentów + 30 min pieczenia.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoim pomysłem :)

DRUKUJ PRZEPIS