poniedziałek, 23 listopada 2015

ciasteczka owsiane z bananem, orzechami i czekoladą

Ciasteczka, to w tym przypadku pojęcie dość względne.
Jest to z pewnością najzdrowsza wersja ciasteczek na blogu.
Bez najmniejszego dodatku tłuszczu ani cukru, nie rozpadają się dzięki dodatkowi dojrzałych bananów, wzbogacone orzechami włoskimi oraz czekoladą, doskonałe jako śniadanie w biegu, gdy brak Wam czasu na pichcenie owsianki, a zjeść coś wartościowego na starcie przecież TRZEBA!
U mnie spadł pierwszy śnieg...jest uroczo, bajecznie, ale ja nie lubię jak jest mokro i mrozi w nos...ciasteczka mnie rozgrzewają :), Was również rozgrzeją ;).
Są expresowe w wykonaniu i bardzo sycące, początkowo chrupią, z czasem miękną.
Polecam śmiało!

ciasteczka owsiane
ciasteczka owsiane



składniki na 2 blaszki ciasteczek:

  • 2 szklanki płatków owsianych górskich,
  • 2 dojrzałe duże banany,
  • 0,5 szklanki orzechów włoskich- posiekanych grubo,
  • 0,5 szklanki posiekanej grubo czekolady (min 70% ),
  • szczypta soli,
  • szczypta cynamonu,
  • 1 Łyżka miodu lipowego,  




sposób przygotowania:


Nagrzać piekarnik do 170°C.

Włożyć papierem do pieczenia 2 blaszki.

Płatki owsiane wymieszać z solą, cynamonem, posiekanymi orzechami włoskimi i czekoladą odstawić.

Banany rozgnieść widelcem na papkę i wymieszać z miodem.

Połączyć dokładnie obie mieszaniny i odstawić na 15 minut.

Po wyznaczonym czasie z masy uformować kulki wielkości orzecha włoskiego i poukładać na blaszkach.

Każdą kulkę rozpłaszczyć zwilżoną wodą ręką.

Blaszki z ciastkami wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 15 minut (do ze-złocenia).

Blaszki z upieczonymi ciastkami wyjąć z piekarnika i odstawić do przestudzenia.

Przestudzone ciastka zdjąć z blaszek i odłożyć do całkowitego ostygnięcia zanim się je włoży do szczelnych pojemników.


ciasteczka owsiane
ciasteczka owsiane


ciasteczka owsiane
ciasteczka owsiane


ciasteczka owsiane
ciasteczka owsiane


ciasteczka owsiane
ciasteczka owsiane



6 komentarzy:

  1. Przepis kupuję w ciemno! Świetne składniki i cudnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taka zdrowa wersje ciasteczek:-P. Przepis zapisuje;-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie taka wersja owsianych mi się podoba! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam kiedyś podobne - smakują.. hm... zdrowo?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, "zdrowo" to całkiem trafne określenie, mi ten smak w zupełności odpowiada :).

      Usuń
    2. dokładnie tak, "zdrowo" to całkiem trafne określenie, mi ten smak w zupełności odpowiada :).

      Usuń

Podziel się swoim pomysłem :)

DRUKUJ PRZEPIS