poniedziałek, 16 listopada 2015

pieczone racuchy z jabłkami

Dostałam skrzynkę pysznych jabłek, idealnych do ciast (szara Reneta), a mój mały synek poczuł ogromną chęć na placki z jabłkami i poprosił mnie, abym jemu takie zrobiła. Sięgnęłam automatycznie po XV wydanie „Kuchni POLSKIEJ”, gdzie zawsze znajdę taki fajny domowy przepis.
Nie lubię za bardzo smażonego i smażyć również nie lubię, więc po wykonaniu kilku, metodą tradycyjną postanowiłam resztę wykonać zdrowszą metodą.

Był to eksperyment, który się powiódł, dlatego też dziś mam dla Was ten przepis na moją zdrowszą wariację racuchów z jabłkami, z pysznym karmelizowanym jabłkiem i chrupiącymi płatkami migdałów prażonych.

By the way, przepis bierze udział w konkursie, w którym jest do zdobycia TA książka, jeśli macie jakies fajne przepisy, to zawalczcie ze mną, a może trafi do Waszych rąk ;).

racuszki z jabłkami
racuchy z jabłkami






składniki na około 24 racuchy:

  • 150g mąki pszennej chlebowej,
  • 100g maki pszennej pełnoziarnistej,
  • 1 łyżeczka suchych drożdży,
  • 3 Łyżki dowolnego płynnego tłuszczu,
  • 1,5 szklanki letniego mleka,
  • 1 jajo,
  • 1-2 Łyżki cukru z wanilią,
  • szczypta soli,
  • szczypta cynamonu,
  • 4- 5 jabłek,
  • sok z cytryny,
  • 2 Łyżki zimnej wody,
  • tłuszcz do wysmarowania form,
  • płatki migdałów,
  • brązowy cukier,
  • szczypta cynamonu,
  • cukier puder do oprószenia,





sposób przygotowania:


Wymieszać mąki, sól, drożdże, cukier, cynamon w większej misce.

Rozbełtać jajko z mlekiem.

Rozbełtane jajko z mlekiem wlać do mieszanki suchych składników i wymieszać.

Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut, w tym czasie obrać jabłka.

Sok z cytryny wymieszać z zimną wodą i umieścić w większej misce, trafią do niej jabłka.

Jabłka pokroić w plastry o grubości około 2cm i za pomocą okrągłego wykrawacza lub kieliszka od wódki usunąć perykarp.

Okręgi z jabłek zanurzyć w wodzie z sokiem z cytryny, zapobiegnie to brązowieniu jabłek.

Formy do tarteletek dokładnie wysmarować tłuszczem, piekarnik nagrzać do 170°C.

Do każdej formy wlać do połowy za pomocą dwóch Łyżek po porcji ciasta, na ciasto nałożyć po kółku z jabłka, posypać je płatkami z migdałów, oprószyć szczypta cynamonu oraz brązowego cukru i wstawić do nagrzanego piekarnika.

Piec około 20 minut.

Upieczone racuchy lepiej wychodzą z formy, gdy lekko przestygną.

Jeśli nie jesteście w posiadaniu 24 form, możecie piec racuchy partiami, ciasto może postać, wystarczy je za każdym razem przemieszać.

Lekko ostudzone racuchy oprószyć cukrem pudrem i podawać.


Smacznego!


racuszki
racuchy z jabłkami



racuszki
racuchy z jabłkami




racuszki
racuchy z jabłkami




Moje wypieki. Wielki powrót

1 komentarz:

Podziel się swoim pomysłem :)

DRUKUJ PRZEPIS